dimarts, 10 de juny del 2008

Sobre el tema d'Air Berlin

Bé, és curiós com alguns temes evolucionen. Vaja una que s'ha montat en açò d'Air Berlin. Vaig vore una idea en un bloc que llegisc habitualment, i com estava enfadat en l'energúmen aquest que dirigeix una companyia mentre desprecia nou milions de persones, vaig seguir una cibercampanya per fer apujar els colors a l'empresa.

Després resulta que, una, el google bombing és inviable perquè la pròpia empresa californiana ha desactivat aquesta possibilitat. A més, resulta que no estava ben madurat per no sé què de les imatges i la cerca al google i... en fi, que no podia reeixir mai la campanya.

Dos, comencen a ploure crítiques perquè "s'estava banalitzant l'esvàstica i els nazis". Alguns bloggers retiren la imatge, altres fan posts duríssims contra la iniciativa, la brunete mediàtica reacciona i tot acaba en què un exparlamentari serà demandat per danys a la imatge per Air Berlin. Resulta que ara tots els que hem seguit la campanya som els pitjors enemics de la causa de la llengua catalana perquè hem quedat davant del món com uns salvatges i mereixem escarni públic.

Resumint: un embolic de por. Quines conclusions puc extreure?

1. La cibercampanya estava mal pensada, irrefutable.
2. Que hi ha gent que té la pell realment fina. Si per manipular un logo amb la intenció de denunciar una situació de clar menyspreu a la llengua i cultura pròpia estem faltant al respecte a la memòria dels sis milions de jueus i de vint milions de rusos, que baixe nostre senyor i que ho veja.
3. Que hi ha gent a la que li és molt més còmode carregar contra els que reaccionen davant una ofensa que contra el que la provoca. M'hagués agradat vore als apòstols de la denúncia de la banalització del nazisme escandalitzar-se per l'article del tal Hunold.
4. Que molta gent està penjada. He vist comentaris als blocs realment bèsties. Els que diuen que alguns dels que estaven en contra de la campanya estaven venuts a Israel i el sionisme. I els que diuen que els que hem penjat la imatge som uns frívols i uns proholocaust. Flipant!
5. Que gràcies a un senyor que va fer-me un enllaç a un comentari del bloc que té a El Mundo Arcadi Espada se m'han quintuplicat les visites. No seria el meu target, però mira, algo és algo. Ara bé, no m'han fet ni un trist comentari, tu!
6. Que en aquesta "perra" vida tot és opinable. Em puc haver equivocat, però potser d'altres també. Ningú és perfecte, i jo el primer.
7. Que continue pensant que els d'Air Berlin mereixen un escarment pels comentaris a la revista.
8. Que com crec que el disseny és una disciplina difícil, i hi ha poques maneres més gràfiques d'expressar la intolerància i el menyspreu cap a les cultures minoritàries amb un simple canvi al logo d'una empresa, mantindré i no esborraré el post amb la imatge airberlin.gif. Respecte a la gent que sí que ho ha fet, que quede clar, i no faré proselitisme al respecte. Això ho deixe per altres.

Bé, i això és tot. Espere no haver ofès a ningú, que no era la intenció.

5 comentaris:

Unknown ha dit...

Olé!!

Com ja tinc faena no tinc temps de dir-te res més.

Besets!

Vicent Martínez ha dit...

Gràcies guapa!

Cagaferros ha dit...

xico, xico, deixarem comentaris va... per cert a mi no m'has ofes. Jo també havera seguit la cirbercampanya a no ser que ja vaig arribar massa tard i ja estava rectificada.

Escola i Societat ha dit...

Com sempre, hi ha persones amb seny, i fugint de campanyes que busquen fer molt de soroll, i amb les que estic d'acord, fan de formigueta i envien cartes a air-berlin.

Una mostra, els de e-criteri.

Aço no s'ha acabat, jo ja he signat

http://www.e-criteri.cat/

Tarsan, President de la República de les Mones ha dit...

Socarrats, però no vençuts i no ens tens enllaçats?

Ja te val!!!

http://elpenjoll.blogspot.com/